Tydzień z Internetem (Get Online Week) to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Działania polegają na organizowaniu w miejscach oferujących publiczny dostęp do Internetu spotkań prezentujących ciekawe i praktyczne sposoby wykorzystania nowych technologii głównie dla tych, którzy do tej pory z nich nie korzystali.
W Polsce, w ciągu pięciu edycji, w kampanii wzięło udział już 1200 instytucji i ponad 48.000 osób. Zapraszamy do udziału biblioteki, szkoły, pracownie komputerowe, organizacje pozarządowe, urzędy, a także inne lokalne instytucje, które są zainteresowane promowaniem świadomego korzystania z Internetu i bezpiecznych zakupów w sieci.
JAK PRZYŁĄCZYĆ SIĘ DO KAMPANII?
To proste! Wystarczy zgłosić chęć udziału wypełniając krótki formularz, a potem, między 14 a 20 marca:
- zorganizować spotkanie dla mieszkańców według przygotowanego przez nas scenariusza „Bezpieczny e-konsument” (opublikujemy go już wkrótce),
- udostępnić quiz online, poświęcony tematowi przewodniemu kampanii (opublikujemy go 14 marca),
- a także włączyć się w promowanie tematyki kampanii w mediach społecznościowych.
Biorąc udział w spotkaniu lub rozwiązując quiz, mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się np. jak ocenić wiarygodność sprzedawcy, w jaki sposób bezpiecznie dokonywać płatności, jak chronić swoje dane i prywatność, jak stworzyć bezpieczne hasło oraz korzystać z praw przysługujących osobom kupującym w sieci.