Skorzystaj z naszych bezpłatnych kursów online!
Nasze szkolenia e-learningowe powstały w ramach Programu Rozwoju Bibliotek, programów Sektor 3.0 i My Digital Life, projektu Learn My Way oraz projektu Edukacja finansowa w bibliotekach publicznych.
Kursy przygotowaliśmy z myślą o osobach pracujących w bibliotekach, organizacjach pozarządowych, ale też innych instytucjach i organizacjach zajmujących się szeroko pojętą kulturą i edukacją. Cześć szkoleń zawiera treści, które mogą być pomocne dla wszystkich osób, które chciałyby rozwijać swoje kompetencje.
Prowadzimy kilka platform e-learningowych. Na stronie kursy.frsi.org.pl udostępniliśmy kursy skierowane przede wszystkim dla bibliotekarek i bibliotekarzy z bibliotek publicznych. Mogą wziąć w nich udział również inne osoby zainteresowane ich tematyką. Polecamy je także pracownikom bibliotek szkolnych czy pedagogicznych, organizacji pozarządowych, osobom zatrudnionym w domach kultury i innych gminnych instytucjach. Kursy są dostępne na platformie Moodle.
Na stronie E-learning Sektor 3.0 są dostępne kursy dla pracowników i pracowniczek organizacji społecznych. Kursy zawierają praktyczną wiedzę w zakresie nowych technologii w działaniach organizacji.
W ramach projektu “Kluby wiedzy w bibliotekach” opracowaliśmy kurs online dla wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem klubów wiedzy w bibliotekach (i nie tylko).
Learn My Way to platforma z bezpłatnymi kursami online rozwijającymi kompetencje cyfrowe przydatne w codziennym życiu. Platforma powstała w ramach projektu “Kompetencje 3.0” realizowanego przez nas we współpracy z Good Things Foundation.
Projekt „Financial Literacy Through Public Libraries” (Edukacja finansowa w bibliotekach publicznych) ma na celu zwiększenie poziomu wiedzy finansowej osób dorosłych poprzez nowe podejście i wykorzystanie ogromnego potencjału bibliotek publicznych jako nieformalnych edukatorów i instytucji zajmujących się kształceniem przez całe życie. W ramach projektu powstał kurs planowania finansów i zarządzania budżetem osobistym. Kurs znajduje się na stronie projektu na platformie Moodle – zapraszamy do korzystania!
W ramach programów Sektor 3.0 i My Digital Life powstał cykl szkoleń online, które pozwolą Ci zdobyć praktyczną wiedzę w zakresie nowych technologii przydatnych w działalności organizacji społecznych.
Kursy są dla Ciebie, jeśli:
- jesteś liderem/liderką i realizujesz lub koordynujesz projekty w organizacji,
- zajmujesz się komunikacją działań Twojej organizacji,
- chcesz, aby Twoja organizacja potrafiła w pełni wykorzystać potencjał, który daje technologia,
- chcesz nauczyć się wykorzystywać technologię do osiągania realnych korzyści (w tym finansowych i organizacyjnych),
- zależy Ci na wprowadzeniu nowych rozwiązań i usprawnieniu działania Twojej organizacji,
- chcesz świadomie uczestniczyć w zmianach zachodzących w świecie zamiast “płynąć z prądem”.
Tematyka kursów:
- Świadoma transformacja cyfrowa
- Zarządzanie danymi w organizacji społecznej
- Social Media – od strategii do taktyki
- Pierwszy newsletter w organizacji społecznej
- Strona www – internetowa kwatera główna organizacji społecznej
- Analityka i SEO
- Sprawnie i po ludzku. Praca na odległość
- Zarządzanie projektami w organizacji społecznej
- Wirtualne biuro – narzędziownik
Learn My Way to platforma z bezpłatnymi kursami online dla początkujących użytkowników i użytkowniczek internetu. Kursy pomogą rozwinąć kompetencje cyfrowe przydatne w różnych dziedzinach życia zawodowego i osobistego. Można z nich korzystać na telefonie komórkowym, tablecie lub komputerze. Kursy powstały w ramach projektu “Kompetencje 3.0” realizowanego przez nas we współpracy z Good Things Foundation.
Tematyka kursów:
- Korzystanie z internetu dla początkujących (Korzystanie z danych mobilnych, Poruszanie się po stronach internetowych)
- Bezpieczeństwo i ochrona online (Ochrona urządzeń, Blokada ekranu telefonu, Tworzenie kopii zapasowych, Usuwanie danych z urządzenia, Oszustwa w Internecie)
- Pozostań w kontakcie z rodziną i znajomymi (Połączenia wideo przez aplikację Messenger, Połączenia wideo przez aplikację WhatsApp, Wprowadzenie do mediów społecznościowych)
- Wydawanie pieniędzy online (Wprowadzenie do zakupów przez internet, Dostawa i płatność za zakupy online)
- Rozrywka online (Oglądanie wideo na YouTube, Słuchanie muzyki i audycji online)
- Serwisy obywatelskie (mObywatel)
“Klub wiedzy” (ang. learning circle) to grupa osób, które spotykają się regularnie w danym miejscu (np. w bibliotece) po to, by wspólnie się czegoś uczyć. Osoby uczestniczące w spotkaniach korzystają z zasobów wiedzy dostepnych w internecie, uczą się od siebie nawzajem, a wsparcie zapewnia im moderator / moderatorka klubu. W naszym projekcie “Kluby wiedzy w bibliotekach” (realizowanym początkowo wraz z partnerami z Niemiec, Rumunii, Portugalii, Finlandii i Stanów Zjednoczonych w ramach programu Komisji Europejskiej Erasmus+) udostępniliśmy materiały edukacyjne (podręcznik, nagrania webinariów i inne publikacje) przygotowujące bibliotekarki i bibliotekarzy do prowadzenia klubów wiedzy w bibliotekach. Opracowaliśmy także mini kurs online “Jak prowadzić klub wiedzy?”, który udostępniliśmy wszystkim osobom zainteresowanym tą metodą pracy.
Jak wyjść poza utarte schematy? Jak sprawić, by biblioteka działała jak sprawnie funkcjonujący mechanizm i skutecznie realizowała swoje cele? Jak wykorzystywać potencjał pracowników biblioteki i jej zasoby? Skąd wziąć pomysły na działania, które odpowiedzą na potrzeby mieszkańców? Jak wdrażać innowacje w pracy biblioteki? Jak pozyskać na nie środki finansowe, a następnie zarządzać projektem? Tego wszystkiego i wielu innych rzeczy dowiesz się na kursie „Jak przygotować i z sukcesem realizować projekt”. Zapraszamy!
Przejdź na stronę kursu (wymagane logowanie na platformie Moodle)
Sformułowanie „rzecznictwo” brzmi obco? Budzi wątpliwości? W skrócie, oznacza ono występowanie w czyimś imieniu – po to, by osiągnąć określony cel – na przykład otrzymać wsparcie niezbędne do realizacji określonego pomysłu, pozyskać fundusze etc. Działania rzecznicze powinny więc prowadzić wszystkie biblioteki! Podczas naszego kursu podpowiadamy, w jaki sposób robić to naprawdę skutecznie.
Do udziału w kursie zapraszamy przede wszystkim biblioteki publiczne z małych miejscowości. Mogą wziąć w nim udział również inne zainteresowane nim osoby. Polecamy go szczególnie także pracownikom bibliotek szkolnych, pedagogicznych czy wojskowych, przedstawicielom organizacji pozarządowych, osobom zatrudnionym w domach kultury i innych gminnych instytucjach.
Przejdź na stronę kursu (wymagane logowanie na platformie Moodle)
Projekt „Financial Literacy Through Public Libraries” (Edukacja finansowa w bibliotekach publicznych) ma na celu zwiększenie poziomu wiedzy finansowej osób dorosłych poprzez nowe podejście i wykorzystanie ogromnego potencjału bibliotek publicznych jako nieformalnych edukatorów i instytucji zajmujących się kształceniem przez całe życie.
Program edukacyjny FINLIT dostarcza wiedzy, rozwija umiejętności i stymuluje praktykę – online i offline. Jest on oparty na metodzie blended learning, łączącej szkolenia bezpośrednie
(stacjonarne) z kursami online i jest realizowany w bibliotekach publicznych przez przeszkolonych
i certyfikowanych bibliotekarzy.
Kurs na poziomie podstawowym składa się z 6 modułów:
- Planowanie finansów i budżet osobisty
- System finansowy
- Kredyty i pożyczki
- Ubezpieczenia
- Ochrona i bezpieczeństwo konsumentów
- Bank centralny
Kurs na poziomie zaawansowanym składa się z 6 modułów:
- Bankowość online
- Zakupy online
- Bezpieczne finanse w sieci
- Oszczędzanie i inwestowanie
- Dziedziczenie
- Zarabianie na emeryturze
Przejdź na stronę kursu (wymagane logowanie na platformie Moodle)