Informacja dla obywateli - cybernawigatorzy w bibliotekach

Projekt dofinansowany ze środków Departamentu Stanu USA, realizowany przez siedem polskich bibliotek we współpracy z Ambasadą Stanów Zjednoczonych Ameryki oraz Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego (koordynatorem projektu). Inspiracją dla projektu był program CyberNavigators Biblioteki Publicznej w Chicago (USA), a jego celem jest przetestowanie i wdrożenie usługi „cybernawigatorzy”, polegającej na organizacji w bibliotekach działań edukacyjnych dla osób wykluczonych cyfrowo (szkoleń, konsultacji, doradztwa, spotkań), dotyczących korzystania z komputerów i Internetu.

 

W ramach projektu powastała baza materiałów edukacyjnych, informacyjnych i poradnikowych dla bibliotekarzy i osób prowadzących zajęcia w bibliotekach. Materiały, podobnie jak będący elementem projektu cykl szkoleń dla bibliotekarzy, podzielone są na trzy moduły:

1. Wolontariat w bibliotece,
2. Metodyka nauczania osób dorosłych,
3. Praktyczne aspekty nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych.

 

strona internetowa:
https://sites.google.com/site/cybernawigatorzy/

 

Agnieszka Koszowska

koordynatorka projektu

E: agnieszka.koszowska@frsi.org.pl
T: 022 579 17 41, 722 002 019