Learning circles in libraries

Celem projektu „Learning circles in libraries” jest ułatwienie osobom dorosłym dostępu do przydatnych treści online, wsparcie w zdobywaniu wiedzy oraz doskonaleniu umiejętności uczenia się przez całe życie. W ramach projektu przygotujemy bibliotekarzy z bibliotek publicznych do uruchomienia nowej usługi – “kół osób uczących się w bibliotekach” i  udostępnimy zasoby niezbędne w procesie samodzielnego zdobywania wiedzy oraz doskonalenia umiejętności.

Wdrożymy i upowszechnimy ideę oraz metodologię “kół osób uczących się”, które – wspomagane przez biblioteki – będą propagować koncepcję uczenia się przez całe życie. Treści edukacyjne wykorzystywane przez “koła”, będą się opierać na istniejących, dostępnych (bezpłatnych lub niskokosztowych) zasobach online.

FRSI jest liderem projektu, a naszymi partnerami są: Peer 2 Peer University (Stany Zjednoczone), Stadt Kőln (Niemcy), Fundatia Progress (Rumunia), Biblioteca Lucio Craveiro da Silva (Portugalia) oraz Suomen eOppimiskeskus ry (Finlandia).

PODSTAWOWE DANE:

  • Budżet: 368.926 EUR (finansowane w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Akcja 2: Partnerstwa strategiczne/Edukacja dorosłych);
  • Czas: 36 miesięcy – IX 2018 – VIII 2021;
  • Zasięg: europejski.

NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA:

  • opracowanie pakietu edukacyjnego: białej księgi, bazy danych kursów online, programu szkoleniowego (podręcznika, kursu online) na temat edukacji osób dorosłych i wspierania ich w procesie uczenia się przez całe życie,
  • przygotowanie grupy ekspertów – facylitatorów “kół osób uczących się w bibliotekach”,
  • ustanowienie ok. 60 “kół osób uczących się w bibliotekach”,
  • upowszechnienie metodologii “kół osób uczących się w bibliotekach”.

DZIĘKI TEMU PROJEKTOWI:

  • dorośli mieszkańcy, użytkownicy bibliotek zyskają wiedzę o dostępnych możliwościach zdobywania oraz rozwijania wiedzy i umiejętności za pomocą dostępnych (bezpłatnych lub niskokosztowych) zasobów online;
  • zostanie opracowania baza zasobów edukacyjnych dostępnych online;
  • bibliotekarki i bibliotekarze zyskają nową wiedzę i umiejętności, a także udoskonalą swój warsztat trenerski w zakresie wspierania osób dorosłych w procesie uczenia się przez całe życie;
  • partnerskie organizacje realizujące projekt zdobędą nowe doświadczenia w zakresie współpracy w projektach edukacyjnych i realizację partnerskich przedsięwzięć na poziomie europejskim, a ich pracownicy i pracowniczki – nowe kompetencje.

PROJEKT KOORDYNUJE:

MAŁGORZATA MAKOWSKA >