![](https://frsi.org.pl/wp-content/uploads/2011/03/TYDZIEN_Z_INTERNETEM-2011-01-278x170.png)
„Tydzień z Internetem 2011” był pierwszą polską edycją europejskiej kampanii Get Online Week, organizowanej przez sieć Telecentre-Europe pod patronatem honorowym Neelie Kroes – Komisarz Unii Europejskiej ds. agendy cyfrowej.
W Polsce „Tydzień z Internetem 2011” był skierowany przede wszystkim do osób powyżej 50. roku życia, bowiem z najnowszych badań wynika, że ponad 10 milionów Polaków po pięćdziesiątym roku życia nie korzysta z Internetu. Koordynatorem polskiej edycji Get Online Week 2011 była FRSI.
Pierwsza edycja kampanii trwała od 28 lutego do 5 marca 2011 roku. W tym czasie instytucje uczestniczące w kampanii zorganizowały spotkania dla seniorów w oparciu o jeden z trzech opracowanych przez naszą fundację scenariuszy:
- Koncert życzeń – integracyjne spotkanie polegające na wyszukaniu i wspólnym wysłuchaniu ulubionych piosenek wdw serwisie YouTube. Uczestnicy spotkania mogą podzielić się wspomnieniami lub anegdotami związanymi z daną piosenką
- Poradnia zdrowia – spotkanie mające na celu zapoznanie seniorów z zasobami Internetu na temat zdrowia. Uczestnicy spotkania mogą nie tylko uzyskać informacje i porady zdrowotne, ale także poznać podstawowe zasady obsługi komputera.
- Rozmowa? – bezcenna, czyli jak skorzystać z komunikatora internetowego – spotkanie polegające na pokazaniu seniorom łatwego i bezpłatnego narzędzia, jakim jest komunikator internetowy. Swój udział w kampanii w 2011 roku zarejestrowało 6786 osób. Partnerami kampanii były firmy: Microsoft i UPC.
Więcej informacji:
http://www.biblioteki.org/pl/konkursy/konkurs_/opis_konkursu/1155 Swój udział w kampanii w 2011 roku
![]() |
Jolanta Jeżowska
specjalistka – komunikacja, rzecznictwo i rozwój, koordynatorka kampanii “Tydzień z Internetem” w Polsce E: jolanta.jezowska@frsi.org.pl |