![](https://frsi.org.pl/wp-content/uploads/2013/02/TYDZIEN_Z_INTERNETEM-01-278x170.png)
Tydzień z Internetem (Get Online Week) to doroczna, ogólnoeuropejska kampania, której celem jest zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości, jakie daje Internet. Działania polegają na organizowaniu w miejscach oferujących publiczny dostęp do Internetu spotkań prezentujących ciekawe i praktyczne sposoby wykorzystania nowych technologii głównie dla tych, którzy do tej pory z nich nie korzystali. Na potrzeby kampanii uruchamiany jest specjalny internetowy licznik, dzięki któremu można dowiedzieć się, ile osób bierze w niej udział w poszczególnych krajach. Dotychczas, w całej Europie w czterech edycjach akcji uczestniczyło ponad 800.000 osób, w tym ponad 30.000 z naszego kraju. FRSI koordynuje akcję w Polsce, a koordynatorem europejskim jest sieć Telecentre Europe, której członkiem jest FRSI.
GARŚĆ DANYCH:
NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA:
- 14 scenariuszy spotkań pokazujących korzyści z używania Internetu (w kolejnych edycjach kampanii tworzone są nowe scenariusze),
- Ponad 1600 spotkań zorganizowanych w Polsce przez biblioteki, szkoły, domy kultury, urzędy administracji samorządowej, pracownie komputerowe czy świetlice,
- Tydzień z Internetem 2011 był skierowany do osób powyżej 50. roku życia, wśród których odsetek osób korzystających z Internetu jest najniższy; seniorzy poznawali zasoby online na temat zdrowia, serwis YouTube oraz funkcjonowanie komunikatora Skype.
- Tydzień z Internetem 2012 poświęcony był aktywności osób starszych i solidarności międzypokoleniowej; odbywały się integrujące i inspirujące spotkania dla dzieci, rodziców, dziadków z wykorzystaniem zasobów internetowych (wspólne budowanie drzewa genealogicznego swojej rodziny, wirtualnej podróży dookoła świata, internetowy quiz wiedzy o piłce nożnej).
- Tydzień z Internetem 2013 zachęcał do stawiania pierwszych kroków w Internecie, do przeprowadzania przy jego pomocy zarówno zabawnych eksperymentów naukowych, jak i doświadczeń pokazujących, jak z nowoczesnych technologii mogą korzystać osoby niepełnosprawne.
- Tydzień z Internetem 2014 wpisał się w inicjatywę Komisji Europejskiej na rzecz zdobywania i podnoszenia umiejętności cyfrowych potrzebnych pracownikom we współczesnej gospodarce, dzieci z rodzicami zastanawiali się wspólnie “co ze mnie wyrośnie”, a młodzież brała udział w grze “zagraj w przyszłość”.
- Tydzień z Internetem 2015 zapewniał ogromną dawkę dobrej zabawy i sporą dawkę wiedzy dla uczestników; dzieci uczyły się podstaw programowania, młodzież zastanawiała się (robiąc zdjęcia) jaka będzie ich ścieżka kariery, a osoby starsze uczyły się obsługi tabletów.
DZIĘKI TEJ KAMPANII…
- już ponad 30000 Polaków wzięło udział w spotkaniach, podczas których postawili swoje pierwsze kroki w Internecie lub poznali nowe możliwości, jakie daje korzystanie z zasobów sieci,
- biblioteki i inne instytucje/organizacje uczą mieszkańców korzystania z Internetu w atrakcyjny sposób, czym przyciągają nowych użytkowników,
- zawiązała się stała współpraca partnerów kampanii – wśród nich są przedstawiciele sektora biznesu (Microsoft, Orange Polska, UPC Polska), jak i organizacji pozarządowych (m.in. CEO, FIO, ZHP, CAL),
- pewien pięciolatek spełnił marzenie o spotkaniu z “prawdziwym astronautą”.
WIĘCEJ:
YouTube: filmy bibliotek organizujących spotkania w ramach Tygodnia z Internetem
scenariusze spotkań, które powstały w ramach kampanii
KAMPANIĘ W POLSCE KOORDYNUJE: