Grupa InicJaTyWy to kilkanaście dyrektorek i dyrektorów bibliotek (inicjatorek i inicjatorów), którzy od lat dzielą się swoim doświadczeniem i wrażliwością z innymi osobami zarządzającymi instytucjami kultury. Każda i każdy z nich zainicjował i prowadzi lokalną grupę dyrektorską, która stanowi przestrzeń do wymiany wiedzy oraz wspólnego rozwiązywania problemów, jakie napotykają osoby zarządzające instytucjami kultury.
GARŚĆ DANYCH:
NAJWAŻNIEJSZE DZIAŁANIA:
- organizowane przez inicjatorki i inicjatorów spotkania kilkunastu lokalnych grup dyrektorskich;
- grupa na Facebooku Kieruj w dobrym stylu! Sieć dyrektorek i dyrektorów bibliotek, do której mogą dołączać wszystkie osoby zarządzające bibliotekami;
- ogólnopolskie fora dyrektorek i dyrektorów bibliotek (online) – będą organizowane dwa razy do roku od czerwca 2021 r.;
- ogólnopolskie superwizje Grupy InicJaTyWy (online), poświęcone konkretnym wyzwaniom, z jakimi mierzą się inicjatorki i inicjatorzy;
- ogólnopolskie szkolenia i spotkania stacjonarne Grupy InicJaTyWy, wzmacniające kompetencje w dziedzinie komunikacji interpersonalnej, facylitacji spotkań i zarządzania zmianą;
- regionalne spotkania inicjatorek i inicjatorów (superwizje) umożliwiające wymianę doświadczeń i pochylenie się nad konkretnymi wyzwaniami.
Sprawdź, czy w Twoim pobliżu działa już grupa dyrektorska. Możesz też powołać swoją własną grupę dyrektorską – przeczytaj poradnik “Lokalna grupa dyrektorska – jak to działa?”.
W grudniu 2022 roku dwadzieścioro dyrektorek i dyrektorów bibliotek publicznych z całej Polski, członków i członkiń Grupy InicjaTyWy zawiązało Stowarzyszenie INICJATYWY. Chcą wspierać kadrę zarządzającą tych instytucji, być głosem doradczym i wspierającym działania promujące biblioteki. Dowiedz się więcej o Stowarzyszeniu INICJATYWY.
a
OBEJRZYJ FILM: