![](https://frsi.org.pl/wp-content/uploads/2019/04/DIDEL_frsi-278x170.png)
Miło nam podzielić się wiadomością, że nasz międzynarodowy projekt DIDEL (Daily Innovators and Daily Educators in the Libraries) został uhonorowany przez Komisję Europejską tytułem dobrej praktyki programu Erasmus+. Dobre praktyki programu Erasmus+ to projekty wyróżnione przez Komisję Europejską jako szczególnie efektywnie zarządzane i stanowiące źródło inspiracji dla innych.
Celem projektu “Daily innovators and daily educators in the libraries” (DIDEL) było przygotowanie i rozwój programów edukacji osób dorosłych poprzez stworzenie wspierającego, edukacyjnego środowiska w bibliotekach. W projekcie zajmowaliśmy się następującymi obszarami tematycznymi: wielokulturowość, innowacje społeczne, kreatywność, a także: edukacja dorosłych, zarządzanie, partnerstwa i nowe technologie.
W ramach projektu przygotowaliśmy pakiet edukacyjny dla bibliotek, w którym znalazły się:
- materiały edukacyjne do samodzielnej lektury,
- propozycje scenariuszy zajęć do przeprowadzenia w bibliotekach,
- raport z analizy działań bibliotek dotyczących trzech obszarów tematycznych (wielokulturowość, innowacje społeczne, kreatywność), realizowanych w różnych krajach,
- model WIK – czyli model biblioteki, która jest wielokulturowa, działa kreatywnie i wprowadza nowatorskie działania w obszarze innowacji społecznych.
Wszystkie materiały są dostępne na tej stronie: http://www.biblioteki.org/artykuly/Projekt_DIDEL_pakiet_edukacyjny_dla_bibliotek.html
Projekt “Daily innovators and daily educators in the libraries” był realizowany w ramach programu Erasmus+, Partnerstwa strategiczne w edukacji dorosłych przez konsorcjum partnerskie, w składzie którego znalazły się:
1. Narodowa Biblioteka Litwy im. Martynasa Mazvydasa
2. Centrum Informacyjnych Systemów Kultury (Łotwa)
3. Biblioteka Regionalna w Oppland (Norwegia)
4. Fundacja “Reading & Writing” (Holandia)
i – jako lider – Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego.