Ponad 450 instytucji organizuje spotkania w ramach Tygodnia z Internetem 2016!

Od 14 do 20 marca trwa ogólnoeuropejska kampania Tydzień z Internetem, której koordynatorem w Polsce jest nasza fundacja. W tym roku motywem przewodnim jest świadome korzystanie z sieci i bezpieczne e-zakupy.

Blisko 450 bibliotek, szkół, organizacji pozarządowych i pracowni komputerowych z całego kraju zorganizuje spotkania, których uczestnicy dowiedzą się m.in., jak tworzyć odpowiednie hasła do poczty elektronicznej, jak bezpiecznie płacić za zakupy w sieci, których danych nie powinniśmy podawać sprzedawcy, jak sprawdzać wiarygodność sklepów internetowych.

Scenariusz spotkania „Bezpieczny e-konsument”, opracowanego z okazji Tygodnia z Internetem 2016:
http://tydzienzinternetem.pl/bezpieczny-e-konsument/

Mapa instytucji, które między 14 a 20 marca organizują spotkania w ramach Tygodnia z Internetem:
http://rejestracja.frsi.org.pl/pr/tzi16

Dodatkowo, każdy chętny może na stronie internetowej kampanii rozwiązać quiz sprawdzający wiedzę na temat praw konsumenckich. Quiz jest okazją do zabawy, ale też do zdobycia informacji, jak dbać o swoje dane i prawa konsumenckie. Składa się z 15 pytań, m.in. jak stworzyć bezpieczny numer PIN do karty płatniczej? Do kogo należy się zwrócić, gdy sprzedawca nie uznaje reklamacji? Co zrobić, gdy kupione w sieci buty okażą się za duże? O czym należy pamiętać logując się do poczty e-mail z publicznego komputera, np. w bibliotece? Wynikami można podzielić się w mediach społecznościowych – na Facebooku i na Twitterze (#TZI2016).

Quiz „Czy jesteś świadomym e-konsumentem?”:
http://tydzienzinternetem.pl/quiz/

TZI2016_logo_quiz

Kampania Tydzień z Internetem 2016 jest wspierana przez partnerów, którzy promują akcję i dzielą się na stronie kampanii swoimi zasobami dotyczącymi świadomego korzystania z sieci i bezpiecznych zakupów online. Są to: Akademia Przyszłości, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Fundacja Aktywizacja, Fundacja Dzieci Niczyje, Fundacja Orange, Fundacja Szkoła z Klasą, SafeKiddo Foundation, mBank, Microsoft, UPC Polska.

Akcja została objęta patronatem Ministerstwa Cyfryzacji oraz Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zdjęcie w nagłówku:
Biblioteka Publiczna Miasta i Gminy Barcin
www.biblioteka.barcin.com.pl