Tydzień z Internetem 2012

„Tydzień z Internetem” to ogólnoeuropejska kampania, koordynowana przez Telecentre-Europe – organizację pozarządową zrzeszającą sieci telecentrów z różnych krajów. Kampania ma na celu zachęcenie jak największej liczby osób do poznania możliwości Internetu. FRSI pełniła rolę koordynatora kampanii w Polsce.

 

Między 26 a 30 marca 2012 roku w bibliotekach, szkołach, domach kultury, pracowniach komputerowych i innych instytucjach oferujących publiczny dostęp do Internetu odbywały się spotkania dla dzieci, rodziców i dziadków. Hasłem przewodnim „Tygodnia z Internetem 2012” była aktywność osób starszych i solidarność międzypokoleniowa. Swój udział w kampanii zarejestrowało 400 instytucji. W naszym kraju w kampanii uczestniczyło 8080 osób.

 

Partnerami kampanii są: firmy Microsoft, UPC i Telekomunikacja Polska, Biblioteka Uniwersytecka w Warszawie, Centrum Edukacji Obywatelskiej, Federacja Inicjatyw Oświatowych, Fundacja Matematyków i Informatyków Niesprawnych Ruchowo oraz Związek Harcerstwa Polskiego. Przedsięwzięciu patronuje koalicja „Dojrz@łość w sieci”, działająca na rzecz zachęcenia osób starszych do aktywnego korzystania z Internetu, oraz Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

 

więcej informacji o kampanii i towarzyszącemu jej konkursowi „Co 3 głowy to nie jedna!”: http://www.biblioteki.org/pl/konkursy/konkurs_/opis_konkursu/1750