Druga edycja projektu "O finansach... w bibliotece"

Już niedługo osoby starsze z województw: dolnośląskiego, lubelskiego, małopolskiego, podkarpackiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i wielkopolskiego, będą mogły przyjść do biblioteki, żeby dowiedzieć się jak założyć konto internetowe i robić przelewy online, robić zakupy przez internet czy zarządzać swoim budżetem domowym. Rozpoczynamy drugą edycję projektu „O finansach… w bibliotece”. 

Projekt służy zwiększeniu u osób powyżej 50. roku życia, mieszkających na terenach wiejskich i w małych miastach, umiejętności niezbędnych do poruszania się w świecie finansów, korzystania z bankowości elektronicznej. Ma na celu także przygotowanie 220 bibliotekarzy do prowadzenia spotkań edukacyjnych poświęconych tematyce edukacji ekonomicznej.

W 110 bibliotekach gminnych zostaną zorganizowane spotkania edukacyjne, w czasie których uczestnicy dowiedzą się o funkcjonowaniu instytucji finansowych, możliwościach bankowości elektronicznej, korzyściach płynących z planowania wydatków i tworzenia budżetów domowych. W zdobywaniu nowych informacji i umiejętności pomoże przeznaczony dla osób starszych, przygotowany i przetestowany w czasie pierwszej edycji projektu kurs e-learningowy.

Do projektu zapraszamy biblioteki uczestniczące w I lub II rundzie Programu Rozwoju Bibliotek, z wyżej wymienionych województw. 

Aby zgłosić się do projektu, należy wypełnić formularz zgłoszeniowy i wysłać go pocztą elektroniczną na adres edukacjaekonomiczna@frsi.org.pl w terminie do 15 lutego 2013 r.

Regulamin konkursu, formularz zgłoszeniowy i wszystkie niezbędne informacje są dostępne na stronie projektu „O finansach… w bibliotece” – II edycja. Pytania dotyczące udziału w konkursie prosimy kierować na adres e-mail edukacjaekonomiczna@frsi.org.pl.

Projekt jest realizowany przez naszą fundację we współpracy z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.

Podsumowanie pierwszej edycji projektu: http://frsi.org.pl/o-finansach-w-bibliotece-podsumowanie/#.UREmVqV94sI